torsdag 3 juli 2008

Graphic poppy print dress

Var på stan i flera t-i-m-m-a-r igår med uppdraget att köpa presenter och, kanske, en klänning till mig själv. Blev inga presenter och ingen klänning heller. Kom aldrig in i något riktigt flow, ni vet. Provade dock en supersöt klänning, se bild här.
Och nu kan jag inte få'n ur skallen. Anledningar att inte köpa den:
  1. Lite dyr. 1000 pix.
  2. Kanske lite väl festlig (kolla ryggen). (Alltså, det här är ironi. Ingenting kan väl vara för festligt?)
  3. Jag åkte på fortkörningsböter i måndags. 2000 pix då jag körde 38 km på en 30-väg. Fatta, jag krypkörde och fick böter!! Stod ju i princip helt stilla och kunde skriva under böteslappen utan att trycka på bromsen. Nästan.
  4. Vi behöver köpa vingar (läs gång-grus) för pengarna.
  5. Hade tänkt ut tre festliga tillfällen bara i sommar då jag skulle få användning för den. (30-årsfest, 35-årsfest, bröllop.) Märk väl att det är fester utan overlapping, dvs med olika människor på de olika tillställningarna so that I'm not seen in the same dress twice. Men nu har ju visat den på bloggen och förstört alltihopa...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klänningen är fantastisk! Och eftersom du kommer kunna använda den minst tre gånger, så är 1000 spänn, typ liksom.. ingenting!

Och så måste du ju trösta dig med nåt efter böterna...

En Lisa... sa...

Hmmm, jaaaa. Mitt försvar är definitivt naggat i kanten.

Anonym sa...

Jag tycker du ska ta den! En insparad tusing tenderar ofta att bara försvinna ut i tomma luften ändå, då kan man ju hellre ha en jättefin klänning. Ryggen var ursöt!

Sandra sa...

Instämmer med de föregående talarna...