fredag 11 juli 2008

Jag stjäl tid för mig själv

  1. Framför datorn när jag egentligen, som nu, borde skriva inköpslista, packa, öva på en sångtext.
  2. När jag varit på ett snabbärende i affär'n så köper jag en liten godisbit, kanske en Käck eller en Halo eller en sån där liten ask med sura winegums och så mofflar jag i mig det medan jag läser på anslagstavlan. "Schäfervalpar till salu" "Naglar i akryl till sommarpris" "Våffelkväll i Hembygdgården". Sedan far jag hem en bättre människa.
  3. Jag går på toaletten och liksom fastnar. Kissar snabbare än blixten men låtsas att jag gör en nummer två för att få en minut när jag bara kan räkna kakelplattor eller tänka på nåt kul.
  4. När jag skyller på bilköer fastän jag i själva verket fastnat framför datorn precis innan jag går från jobbet.
  5. Jag ska bara gå en liten runda med Lilla H, sger jag, och så är jag borta en timme eller två. Vandrar gata upp och gata ned, kikar i fönster och i folks trädgårdar medan huset dammsugs därhemma.

Inga kommentarer: