fredag 4 juli 2008

Hulken goes to Skogen



Jag har börjat knarka igen. Va? Har jag inte berättat om mitt missbruk? Nu snackar vi dock inte om några dramatiska rock-starlinor utan mer åt tvättlinor-hållet till. Vi snackar med andra ord om Hemnet. Jag är verkligen en periodare men är alltid inne minst en gång i veckan, periodvis - som nu - flera gånger om dagen. Inte för att vi ska flytta utan för att...tja, jag kan inte riktigt förklara. Just nu fastnade jag för ett torp i min hembygd, se bild. Underbart, ha? Priset 225 000. Som hittat! Fast ännu billigare och bekvämare och säkert också trevligare är det förstås att bo hos mamma och pappa när vi är där.
En sak som roade mig var att torpet visade sig ligga i ett område som heter
  1. Hulken. Andra roliga namn som gick att utläsa på den bifogade kartan är
  2. Sylten.
  3. Tån.
  4. Laxdiket.
  5. Skogen.

En grej till: Driftskostnaden uppgår till ca 400 kronor per år. Nä, då får det va!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag heter Anna Klara och jag är också Hemnetmissbrukare.

Stark och fri sa...

Det är väl bara att ställa sig upp och erkänna. Jag också.

Sandra sa...

Johan med!!! Han har flyttat in i så många lägenheter redan. Även radhus på Hisingen. Huga!