fredag 18 juli 2008

Löven dalar från träden ner, min glöd den falnar - jag brinner inte mer


Yep, it's a sentimental journey and I'm sorry to tell you, men jag förnimmer H Ö S T. Fåglarna har liksom tystnat, pulsen har gått ner några slag, grillen har inte använts på säkert ett par veckor... och jag har bestämt mig för att resignera. Blir det sommar igen här på Västkusten får jag se det som en absolut bonus. Tills dess är det höst.
  1. Vi slutar så och börjar skörda. Ogräset får växa bäst det vill, det är inget roligt att rensa när man inte får en bränna på köpet. Istället bakar jag (misslyckade) rabarberkakor på löpande band. Om kvällen står jag inomhus och tittar på vinbären som långsamt blir röda.
  2. Vi slutar marinera och tar fram "nåt ur frysen". Ikväll blev det inte ens det utan knäckebröd med tillbehör framför tv:n.
  3. Vi slutar klirra med vinglas på altanen och bär med oss rykande koppar the till övervåningen.
  4. Vi vägrar kolla repriserade deckare på SVT och letar mediokra, amerikanska romcoms bland filmkanalerna.
  5. Vi pratar inte om resvägar, packning och festkläder utan om jobb, ekonomi och dagisstart.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Nej nej nej det är bara en tillfällig svacka.

En Lisa... sa...

Ja så måste det naturligtvis vara!