söndag 13 juli 2008

Semestern 2008

Det var det, imorgon börjar jobbet igen. Hela dagen har folk frågat hur det känns. Helt okej faktiskt, blir svaret. Stora sorgen är att jag får så mycket mindre tid med Lilla H men de tankarna orkar jag inte fördjupa mig i, då vill jag genast sälja huset, bo i en etta med kokvrå och gå ner på 15 procents arbetstid.
Jag tröstar mig med att det varit en fin semester, en av mina första riktiga. På topp-femlistan hamnar:
  1. Familjetid. Det var tungrott och lite hackigt ett tag under våren men nu är vi tillbaka på banan med full kraft, Sambon och jag. Och all denna tid med Lilla H. Och nu i veckan som gått lite tid med ursprungsfamiljen som grädde på moset.
  2. Trädgård och altan. Nu när jag varit borta i veckan har Sambon börjat arbetet med vårt grönsaksland (återkommer med bilder). Blev så lycklig av det när jag kom hem. Känner mig för första gången stolt över vår trädgård - vi är på väg någonstans, har kravlat oss upp ur mördarsnigelträsket.
  3. Frankrikeresan. Den mådde vi bra av allihop. Det är lyxigt att ha släktingar på så vackra orter.
  4. Vänskap. Har träffat mycket folk och verkligen umgåtts på alla möjliga sätt. Sista veckan blev ett fullkomligt kompisfrosseri med kära återseenden och så syrrans vilda 30-årsfest igårkväll som klimax.
  5. Idag blev jag tillfrågad om jag ville vara tärna då en av mina allra bästa vänner, A, gifter sig i slutet av september. OM JAG VILLE! Nu kan jag glädja mig åt det på jobbet imorgon.

Inga kommentarer: