torsdag 24 juli 2008

I am surfing, I am surfing... Home again, cross the sea

Ja, det är ju sommar. Faktum är att jag surfar så mycket att jag är på väg att riva upp en gammal arbetsskada, nämligen musarmen.
Små holmar jag besökt idag...
  1. Asos för att leta klänning till bröllopet.
  2. Ebay i samma ärende. Är den här fin? Klänningen ska helst vara grön nämligen.
  3. Lyxfällan. Hur hamnade jag här? Jag vet inte men nu har jag blivit medlem för att kunna använda mig av deras budgetverktyg.
  4. Nääs - Öijaredsområdet. Här ska bröllopet gå av stapeln, ville bara checka läget.
  5. Sjuk artikel i Allt om barn. Handlar om smycken gjorda av bröstmjölk. När jag var redaktör för en reportagesida skulle en reporter skriva "Gör din egen glass-artikel". Bra, tyckte jag tills jag läste raderna om att "använd gärna bröstmjölk i glassen". I och för sig innan jag fick barn själv men är av samma åsikt nu. De raderna fick strykas.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmm...jag tror mn mormor har samma känning! du kanske kan låna hennes??

Anonym sa...

http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29737&productId=206074&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

vad sägs om den här? tror att du kan få den att funka, tänkt rätt accessoarer och fantastiska skor!

Anonym sa...

topshop:
http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=true&catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=103409&parent_category_rn=42344&productId=756383&langId=-1

sådär, men kan funka...

Anonym sa...

på hm fick vi in den mossgrön halterneck klänning idag, men typ "vattenfall" i urringningen, helt ok, men som sagt mossgrön. det e ganska konstig längd på den dock, specdiellt på dig som e så kort oxå, men lämna in den på hanssons skrädderi (oxå i kompassen) så fixar dom det, dom e asgrymma, snabba, duktiga å billiga som helvete!

klänningen finns dock bara på hm i kompassen, Nordstan (den brevid åhlens) och på avenyn, märket heter Trend!

Anonym sa...

OMG!
den här e fantastisk!

http://www.brownsfashion.com/product/fashion/womens/dresses/91670.htm

det är dessutom rea på den nu: bara 140 pund!!!
KÖP!

En Lisa... sa...

Vilka fina förslag, tack för att ni tar er tid till mina I-landsproblem!

Toki: Det krävdes alltså att jag behövde lite clothing advice för att du skulle börja kommentera!! ;)
DF-klänningen är verkligen urtjusig men den modellen på mig, jag vet inte... Jag är ju kort och liksom okurvig, känns som om man behöver rejäla boobs för en sådan klänning.

Det som komplicerar ytterligare är att vi är två tärnor. Den andra tjejen ska ha en röd klänning och hon har redan beställt sin på nätet. Den är i lite mer klassisk cocktailstil; axelbandslös (vilket jag absolut inte vill ha) och utställd med ett band i midjan, så de andra förslagen känns kanske för enkla i jämförelse. Eller? Är jag fel ute?
Funderar nu på att låta (min mamma) sy (upp) en outfit till mig. Gräsgrön femtiotalskjol med gräsgrönt spetslinne och brett svart skärp i midjan. Vad tror ni om det?
Då behöver jag ju bara hitta mönster och tyg...