söndag 20 juli 2008

Guuuuud vad lyxigt alltså!

  1. Det sa mitt 10-åriga jag om: Dom som fick åka till Disneyland, dom som hade hela Rock Star-barbiefamiljen, dom som hade mintgrön skinnsoffa och dom som hade tv-spel.
  2. Det sa mitt 15-åriga jag om: Dom som hade FF en hel vecka på sommaren, dom som slapp sommarjobba och fick pengar ändå, dom som åkte till Göteborg en heldag med barnbidraget på fickan och dom som hade rosa tjejmoppe.
  3. Det sa mitt 20-åriga jag om: Dom som hade en au-pairlön högre än 55 pund i veckan, dom som fick sina travelcards betalda av aupair-familjen, dom som kom in på journalisthögskolan och dom som kände folk som kunde fixa in dom backstage på coola spelningar.
  4. Det sa mitt 25-åriga jag om: Dom som hade rätt kontakter i mediabranschen, dom som hade förstahandskontrakt i stan, dom som kunde spela gitarr och dom som skrev coola krönikor.
  5. Det sa mitt 30-åriga jag om: Dom som ordnade fina bröllop, dom som skrev bra böcker, dom som hade fast jobb inom mediabranschen och dom som hade pojkvänner som också ville skaffa barn.
Tipstack till mina goda vän C som ställde upp när jag bad henne berätta vad jag skulle blogga om idag...

4 kommentarer:

Amanda sa...

Mycket bra.

Och tänk dom som hade smyckeskrinet med My Melody (Sanrio). Det där jättedyra som var ett diorama av My Melodys lilla rum, som bara fanns att köpa i en citrontvålsdoftande prylbutik i Skövde. DET var lyxigt alltså.

En Lisa... sa...

Ja, herregud! Och dom som hade Tacano mjukisoveraller eller BALL-sweatshirts... Det hade ALDRIG jag.

Ke.Li sa...

Mitt 10 åriga jag ville ha alla världens pengar och handla pennor, spiralblock och brevpapper i den där affären i hemstaden som jag tror hette "Smultongott" eller nått. Jag älskade den affären. Jag tycker så mycket om att ha en dotter. Jag förstår henne sp mycket bättre än min son. Vi kommer från samma ställe. Att ge Slarvan 30 kr inne i en pysslig drömbutik för mig direkt ner i 10 årsåldern igen. Lilleman går igång på helt andra grejer, som skateboards och muttrar.

En Lisa... sa...

Ja, jag minns den affären. Guuuud vad länge man kunde gå runt därinne och vela mellan jordgubbslukt eller citronlukt på suddigummina!