måndag 14 juli 2008

Ovanliga händelser under dagen

  1. Jag tappade bort min plånbok. Eller snarare upptäckte att den inte låg i väskan. Varför händer sånt på en dag då man ska äta utelunch samt har en bensinlampa som lyser ilsket rött?
  2. Jag hittade min plånbok igen. I bilens baksäte, under passagerarsätet. Hur?
  3. Jag tyckte inte det var det minsta tråkigt att vara tillbaks på jobbet. Men så jobbade jag ju inte ihjäl mig heller...
  4. Min son lärde sig ett nytt ord enligt min barnvaktande mamma: Daaaa-tooo. Jodå, han kan inte ens tio ord och ett av dem är dator. Tiden är ur led men jag är icke desto mindre jättestolt. Det är andra ordet han lär sig denna veckan, häromdagen var det mooo-mooo. Gissa om mormor var nöjd då!
  5. Min Sambo lagade middagsmat som faktiskt inte alls föll mig på läppen.

Inga kommentarer: