tisdag 15 juli 2008

Min nya bloggrunda

Flera bloggar jag läser har uppehåll eller har helt enkelt stängt ner så då gäller det att hitta nya. Mycket nöje!
  1. Studio Belinda. Lite blek krönikör, tycker jag, men oftast en vass och rolig blogg som uppdateras ofta.
  2. Sonja. Hittade jag på A-Ks blogg och har läst ett bra tag. Roligt, sorgligt, utlämnande.
  3. Pernilla Wahlgren. Flera andra jag läser gillar Pernilla och loggen är ett härligt, gratis skyltfönster in i hennes värld med alla skorna samt alla de spexande, lite läskiga, barnen. Och för oss som läser rubrikerna på skvallerblaskorna ("Pernilla och Joakim går skilda vägar") så framstår ju dagens inlägg lite mysko. För nu verkar det ju som att han är med dem på landet...Hmmm...Ja, så där kan man hålla på och lägga ihop ett plus ett och inte bli något klokare alls.
  4. Alla har en bok inom sig. Skriven av Amanda, en tjej som faktiskt är från mina hemtrakter även om jag inte känner henne. Kommer inte ihåg hur jag hittade hennes blogg men den är en av mina absoluta favoriter just nu. Varierande, underhållande, välskriven och så brittisk!
  5. The Yvestown blog. Har ni läst den här? Å, en helt underbar inrednings- och pysselblogg av en holländsk photographer and homemaker vid namn Yvonne. Massor av fina bilder på sånt hon säljer och pyssel från hemmet. Dessutom verkar hon vara på väg att köpa hus i Sverige !? Socker! Blir glad varje gång jag besöker Yvestown.

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Det är spännande att se vilka andra länkar till. Varför? Är de vänner irl, eller är det något som man fastnat för.
Jag gillar P.W blogg, bara för att hon är så vanlig i sin ovanlighet.
Jag följer fler bloggar än vad jag länkar till. Min bloggrull innehåller säkert 30 olika bloggar. De flesta är lik min, som bara beskriver sin trivala vardag. Andra viktbloggar och sedan inrednins- och renoveringsbloggarna.