lördag 19 juli 2008

Saker du alltid hittar i vår kyl


En bakåtvänd dag med sömnbrist, regndropp och tråkiga nyheter. Men vi reste oss upp på nio, öppnade en flaska bubbel och lagade thaimat. Vill du läsa något tänkvärt, look no further. Själv serverar jag:
  1. Ost i alla dess former. Alltid prästost och parmesan. Ofta gorgonzola och blåmögel.
  2. Brunneby fläderblomssaft. Sambons enda stora beroendekälla efter snus. Han blandar en flaska på morgonen och bär omkring den som en liten nappflaska hela dagen. Nej, jag skojar inte. Saft är inget man skojar om.
  3. Currypasta. Pataks är bäst, vår favorit är den med kummin och chillismak. När det gäller thai funkar det med Blue dragon, den röda är godare än den gröna.
  4. Turkisk youghurt. Lilla H:s favoritmellanmål mixat med äpplemos och kanel. Bra också till dressing och matlagning om creme fraichen eller gräddfilen är slut.
  5. Hemlagad sylt. Röda vinbär eller plommon. Så fick jag sagt det också. Men det får du unna mig en dag som denna.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Har man kokat sylt så ska man verkligen basunera ut det, menar jag.

En Lisa... sa...

:)