fredag 19 september 2008

Ten years and counting

Fredag kväll 20:00 och Sambon och jag sitter framför varsin dator. Jag knapprar bland bloggar, han ser en dokumentär om Werner Herzog. Skönt, tycker jag, att en fredagkväll kan kännas megamysig utan vare sig champagne eller sexiga underkläder. Jag har i och för sig tights med leopardmotiv men de tillhör verkligen inte Sambons favoriter. Sambon, han har många goda sidor. Detta är bara några finsaker han glatt oss med i veckan.

  1. Han gör te till mig utan att jag ber om det.
  2. Igår bad han mig ta ut Lilla H en sväng då han ville städa badrummet ifred.
  3. Han säger att jag ser pigg och söt ut trots att jag känner mig sjuk och hängig.
  4. Han säger de allra vackraste saker till Lilla H.
  5. Han klagar inte trots att jag tillbringar alldeles för mycket tid framför datorn.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Tio år? Lägg av, det är asmycket. Jag är snart fem månader and counting, solid as a rock.

En Lisa... sa...

Ja, det är asmycket, men nånstans ska man ju börja! Vi förlovade oss förresten också efter bara några månader, jag tror på tidiga förlovningar!