onsdag 3 september 2008

Gissa ämnet

Idag har jag fått 26 mejl till min jobbmejl. Vad handlar dom om, tror du?

  1. Jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak, vad är PMS-koden för vår blå?
    Någon som behöver en snabblösning för menssmärtorna, de reklamfilmsblåa? Nej, snarare någon som letar efter rätt färgkod till vår logga.

  2. Allt har löst sig! Var rädd om dig så hörs vi!
    En kärleksfull vän som uppskattar att jag finns där när det blåser? Nä, svaret från mannen med fråga nummer 1.

  3. Vet inte om mer lutning är möjlig p g a säkerhetsskäl.
    Något som rör en av de nya processenheterna på våra anläggningar? Nej, ett inlägg i tjejgängets debatt om barnstolar för barn från 9 kg +.
  4. Nu verkar det som om du kanske får stå modell ändå!
    Ett glatt tillrop till en vän som lyckas i modellbranschen? Nej, ett av mina mejl till en kollega jag ska fota till tidningen.
  5. Förra gången kastades tyvärr en av oss ut men jag hoppas att det ska fungera bättre denna gång.
    Ojdå, någon som minns helgens eskapader på danspalatset? Nej, ett telefonmöte som inte blev riktigt så lyckat som arrangören hoppats.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteroligt inlägg! Precis min humor!

Tudorienne sa...

Swinging vardag!

En Lisa... sa...

martina: Tack!