torsdag 18 september 2008

Hej mitt vinterland

Det är ändå något hoppfullt med en ny årstid. Out with the old, in with the new. Till helgen ska vi plantera höstblommor i krukorna därute, härinne känns det plötsligt helrätt med blockljus. Vad passar väl då bättre än att börja planera pyssel inför julen? Jag älskar att göra julfint härhemma och i år vete sjutton om jag inte ska ge mig på trädgården också.

Potentialen finns ju där. Vårt hus, en snöig vinter.

Sånt härn't ska jag ha på vår nya altan. Fast med bättre upplösning.

Pulkaparty och grillkorv ska det bli.

Fåglarna ska inte hungra dom heller.

Och ibland kan vi gå in och värma oss.

Tjingeling!

Bilder från: Better homes and gardens, Vi i villa, nrm, nwt.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Aj aj aj, nu fick jag längtan.

En Lisa... sa...

Till Sweden? Efter jul?
Har grym Englandslängtan just nu, särskilt efter julshopping i Covent Garden med efterföljande middag på mysigt ställe, de vackra påsarna prasslandes runt benen. Kanske nästa år?

Amanda sa...

Naj, till vintern/julhelgen. Kan faktiskt bli snö här i Oxfordshire ibland.

Sweden längtar jag sällan till (fy vad hemskt).