tisdag 30 september 2008

Annars är det bra, tack!

Har just klorinat i badrummet efter att Lilla H bestämde sig för att bajsa i badvattnet. Allt ska man då uppleva som förälder!
Men annars är det bra. Eller ja. Det har väl inte undgått någon att jag varit sjukt stressad de senaste veckorna och när jag stressar har jag ingen riktig matlust och vikten rasar. Nu går jag omkring som en liten svag skugga i korridorerna på jobbet och några muskler har jag inte känt av på snart en månad. (Om man inte räknar med den lilla, lilla träningsvärk jag fick efter hästpolon). Funderar varje dag på hur jag ska komma igång igen. Motivationen är det väl sådär med men allra värst är det med tiden. När ska jag hinna träna?
  1. På lunchen. Det var ju så jag fixade det under våren. Men nu lämnar jag på dagis två dagar i veckan och måste jobba in den tiden på något sätt, alltså har jag inte riktigt möjlighet att ta långlunch.
  2. På väg till jobbet. Jag när en förhoppning om att inom kort ersätta mitt bilåkande med ett mer miljövänligt/billigare alternativ i form av tåg/buss. Problemet är att när jag väl kommer fram till stan, då ska jag krångla mig iväg till en spårvagn. Fågelvägen skulle det gå mycket snabbare och jag funderar på om jag ska springa istället?
  3. Samma alternativ som ovan men med cykel istället för med joggingskor. Risken är dock stor att en cykel parkerad om natten vid Centralstation inte är så...ska vi säga livskraftig.
  4. Pilates framför tv:n när Lilla H gått och lagt sig är ett alternativ, jag har en bra dvd-film. Problemet är att det är så mycket annat jag vill hinna med på kvällarna. Någon direkt kondis jobbar man inte heller upp.
  5. Ett ordentligt jogging/gympapass på helgen. Skulle kanske funka men känner mig dåligt motiverad. Helgerna är ofta så uppbokade att det är för lätt att hitta usäkter.
Hur i hela friden hinner "alla andra"? Answers on a postcard, please.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Anna-Klara har blivit en av mina absoluta favortbloggar just nu. Hur känner ni varandra?

En Lisa... sa...

Vi känner inte varandra, har bara hittat varndras bloggar. Däremot har A-K jobbat med Marina för länge sedan. It's a small world!