söndag 14 september 2008

Nu har det hippats


Det har varit en fantastisk helg som inleddes med tjejkväll i fredags, hippa för en av min allra äldsta och bästa vänner igår lördag och ettårskalas hos annan kompis barn idag. Jag är trött men lycklig!
Att ordna en möhippa är inte det lättaste, det vet ni som provat. Eller som den blivande bruden själv sa igår: Vad bra du har ordnat allt, att ordna möhippa är ju för f-n skitjobbigt.
De senaste två-tre veckorna har det känts som om jag jobbat heltid på jobbet och sedan haft en halvtidstjänst som projektledare för möhippan, trots att vi varit två som fixat tillsammans. Både en och två gånger har jag funderat på om det är verkligen är värt allt meck, men nu när det är över så är svaret ett rungande JA! Vi hade det supermysigt allihop, inte minst bruden. Några av hållpunkterna under dagen såg ut så här:
  1. Bruden dök upp på stället där de ska ha bröllopsfesten under förespeglingen att hon skulle få provsmaka något från bröllopsmenyn. Men där var ju vi! Bubbel, lunch, paketöppning och skratt.
  2. Hästpolo. Vi ville göra något med hästar då bruden är lite smårädd för just dessa djur. I övrigt är hon tjejen som åker extremskidåkning och provar allt så det var tvunget att vara en utmaning. Det ser svårt ut med hästpolo och det är det säkert om man spelar på riktigt. Vi fick en kort lektion och sedan bar det av på världens snällaste hästar. Såååå kul! Lite, lite träningsvärk idag dock.
  3. Mys med snacksbricka, bubbel, bad och relax på Sveriges vackraste anläggning, Hagabadet (se bild). Värt vartenda öre - underbart. Roliga utmaningar för bruden (tycker jag eftersom det var jag som gjort dem!!) Haha! Bland annat fick hon berätta små anekdoter om sina före detta pojkvänner. En av många lyder: "Jag gick i ettan på gymnasiet och hade blivit ihop med en kille i trean. Första gången jag skulle sova över hos honom låg vi och gosade på sängen då jag känner att jag måste fisa. För att slippa skämmas säger jag att jag måste på toa, rusar dit och stänger dörren efter mig så att jag står med ansiktet mot dörren, om ni fattar. Det blev en riktig brakare! Gött, säger jag när jag plötsligt hör ett ljud bakom mig i badrummet. Där står killens pappa och borstar tänderna med ett märkligt ansiktstuttryck. Ridå."
  4. Ja, sen fortsatte kvällen i samma spår. Då vi inte riktigt hann sminka oss färdigt på badstället knödde vi in ett oplanerat stopp vid bilarna där vi delade på det bubbel som fanns kvar, la på lite gloss och rökte dagens första cigg.
  5. Middag och dans till tidig morgontimma på det här stället. Jag kan verkligen rekommendera det. Supermat, trevlig personal, bra musik och goda drinkar.
Nu, flickor: giften eder! Jag vill gå på fler hippor!

Inga kommentarer: