tisdag 23 september 2008

Bröllopsyra

Bild från Magdas scrapbooking

Jo, det stämmer. Jag ska på bröllop på lördag och jag är yr. Frisk har jag i alla fall nästan hunnit bli, skit samma att halsen är som ett svullet ollon. Nu ska här läggas det längsta benet framför det ännu något kortare. Och ja, jag bloggar om det för i min hjärna finns ingen tid till fräscha bloggidéer. Min enda tröst är ett finaste Anna, bride to be, har ännu mer att göra så hon hinner nog inte läsa några bloggar innan lördag.
  1. Nu ikväll har jag varit och fixat ögonbrynen hos en mammakompis som driver skönhets/massagesalong här på byn. Skönt att ha det gjort, det såg ut som en blond liten tomte gått och fällt hår över hela pannan på mig innan S drog fram pincetten.
  2. Samtidigt som jag bloggar laddar jag ned massa bilder från möhippan som jag fått mejlledes. Imorgon ska jag framkalla på lunchen för sedan ska jag hem och...
  3. ...göra ett fint, minnesvärt album av hela konkarongen. Det som bereder mig mest glädje är att bruden själv samt i alla fall en av de övriga deltagarna från möhippan är scrapbookare. Och, tja, min pysseltarm är väl inte helt avknipsad, men kantsax och krusidulliga papper är inte mina mellannamn om man säger så. Jag tror man kommer långt med guldpenna och svart album. Eller? Känns det väldigt 1994?
  4. Sedan så har vi såklart taaaaalet. Jag är ju tärna, gubevars. Fick ett uppfordrande (fast på ett trevligt sätt) mail från toastmastern igår om att det börjar närma sig och behöver vi talare någon rekvisita i form av projektor, ljudanläggning etc. Eeeeehhh. Nä, blev mitt svar. Det blir short and sweet. Massa pinsamma avslöjanden bara.
  5. Och så var det det där med klänningen. Den får jag först på fredag, min mor har sytt in den lite och fixat med underkjolen. Hoppas den passar nu då. Och - just det ja - måste ju köpa band till midjan. Och strumpbyxor. Och vilka skor ska jag ha? Bolero? Om det blir kallt?

Inga kommentarer: