tisdag 16 september 2008

Bokmässan - oh, du ljuvligaste av mässor

Ska försöka komma iväg å jobbets vägnar i år. Ett besök på BoB kvalar verkligen in bland de högsta av nöjen; att på arbetstid spankulera omkring och insupa atmosfären på branschdagarna där man svettas sida vid sida med Jonas Hassen Khemiri, Jens Lapidus och de andra. Nej. nu ska jag försöka vara lite seriös... Har just bläddrat mig igenom katalogen och kommer väl göra det en sisådär fem gånger till. Minst. Just nu är jag bland annat sugen på
  1. Duktighetsfällan. Hur man som ung kvinna undviker att trilla dit. Söndag 15:30, Scenen Plan 2, F-hallen.
  2. Litteraturbloggen Bokhora. Om hur man startar en litt-blogg. Ni läser väl? Nu har de dessutom recenserat Amandas bok! Monter CO3:32 torsdag 13:00
  3. Författarbesök Majgull Axelsson. Berättar om sin nya bok. Jag tycker Aprilhäxan är stor litteratur och de andra är inte så kassa de heller. Monter E01:28 15:00 torsdag.
  4. Ulrike Meinhoh - A Biography. Mest för att Sambon är smått besatt av Bader-Meinhofgänget och det vore skönt att ha julklappen kirrad redan nu. Fredag, Internationella torget kl 11:40
  5. Grafiska torget! Nytt för i år och mitt alias för att komma iväg på arbetstid. Så sjukt mycket spännande och matnyttigt!
Ja, detta var väl ungefär en femtedel av det jag redan kryssat för... Not to mention alla freebies, alla billiga böcker. Mmmm.

Inga kommentarer: