måndag 8 september 2008

Självpepp à la Blondinbella

Säga vad man vill om Bella, men hon är riktigt bra på att vara snäll mot sig själv. Såhär på kvällskvisten känner jag mig lite vissen. Har ett tråkigt samtal jag måste ringa och en dusch att klara av. Och efter att ha läst Blondinbellas blogg har jag förstått att håret kommer mögla om jag lägger mig med vått hår på kudden så nu måste jag även ta fram fönen innan läggdags. Puh! Vet att många coacher råder en att varje kväll lista tre bra saker man åstadkommit under dagen. Jag går ut hårt med fem.

  1. Jag var ett under av effektivitet på jobbet. Skickade bland annat tidningen på slutkorr.
  2. Lyckades dessutom ha småtrevliga konversationer med samtliga mina sju kollegor på avdelningen.
  3. Gick hem precis på slaget halvfem.
  4. Var på föräldramöte på dagis utan att säga alltför mycket onödigt och utan att volontera till platsen i föräldrarådet. Det blev två pappor istället! Tänk vad bra det kan bli när inte vi framfusiga ska vara med på allt.
  5. Pratade framtid och jobb med Sambon i säkert en timma. Mycket givande!

Inga kommentarer: