tisdag 2 september 2008

Lugna favoriter

Jag går upp klockan 6:15 måndag till fredag. Nåja, jag ställer klockan på 6:15 måndag till fredag. Men det jag vill få fram är att tiden är knapp, klockan 7 ska jag vara ute ur dörren, inne i garaget, utbackandes den silvergrå CO2-bomben. Med en sådan tajt planering är goda råd dyra vill jag lova och det finns inget utrymme att experimentera. Kläderna ligger framlagda och en femminuters "skönhetsrutin" är allt som hinns med. Den rutinen består bland annat av:


  1. Tandtråd. Några snabba drag bara. Den här är ny favorit.
  2. Osis Mess-up hårmojs. Lite i topparna.
  3. Visibly Refined ansiktscreme. En nygammal favorit. Går inte att köpa i Sverige vad jag vet men flera ställen säljer Neutrogenas handcreme. Jag tycker deras produkter är fantastiska.
  4. Face mascara. Svart och lite torr så den inte klibbar i regnet. Bra vardagsmascara.
  5. I-D Bare Minerals puder. Köpte i höstas. Såååå drygt, sååå nöjd.
Tillägg 1: Asså, jag borstar ju tänderna också (men väldigt sällan håret). Oftast har jag rouge och nån penna/skugga också men där är det lite mer vad som ligger överst i sminkväskan som gäller.

Tillägg 2: Idag öppnade jag bloggen på jobbet. Dålig idé. En kollega dök plötsligt upp bakom ryggen " Vem är det där? (om min bloggbild) Är det Victoria Beckham? Eller är det...du?"
"Nja, nej, jo det är jag, lite hemligt. Haha" Stänger hastigt ner. "Vad ville du?" Smoooooth.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apoteket säljer Neutrogena, dock heter den serien Visibly Clear. Alltså inte samma som din favorit, men kanske snarlikt! :)

Tudorienne sa...

Tillägg 2: Faaaan vad jobbigt. Jag har som tur är eget rum. Är inte så smooth för det.