lördag 23 augusti 2008

Work hard. Play hard.

Det blev inget inlägg igår. Jag somnade i soffan klockan 20:30, vaknade av Sambons "come on now sweetheart" kl 22:35. Raka vägen in till sängen för att läsa sista tre sidorna av Berlinerpopplarna (norsk myslitteratur). Jag är lite sjuk. Halsont, huvudvärk, ledvärk. Lilla H har smittat mig med sin dagissjuka. Och även om jag somnade lycklig var gårdagen en sådan där dag man inte vill ha varje vecka.
  1. Det är min dag att lämna på dagis, jag vill ju så gärna vara involverad även om det rent praktiskt skulle funka att Sambon både hämtade och lämnade. Lilla H blir ledsen redan i tamburen. Nänänänä, mamma, mamma... Ringer Sambon och min mamma i bilen på väg till jobbet för att prata av mig. Ska det vara så här? Ska jag lämna mitt barn, ledset, hos några som egentligen inte känner honom alls? Ringer dagis när jag kommer fram. Mitt soltroll har varit ledsen i 45 minuter men nu har han lugnat ned sig. Jag sväljer och sväljer.
  2. Börjar först klockan nio med ett möte för en KY-utbildning i grafisk produktion. De har arbetat gruppvis med att under en vecka skapa en pitch för vårt företags kommunikation med generation Y. Som en skoluppgift alltså. Mycket underhållande och ett helt gäng smarta, snygga, kreativa idéer. Gillar mest förslagen om anonyma filmer på YouTube. Kollar hela tiden på klockan, hinner egentligen inte vara här. Och så kollar jag in deras kläder. Små blivande reklamare i trendiga tees.
  3. Stannar vid shoppingcentrat som gud glömde på väg till kontoret. Tjugofem minuter senare har jag stressköpt två par skor, två par tights, ett par leggings, en axelbandslös BH, flaskor på systemet samt en take away sallad.
  4. Hittar inte fokus på jobbet förrän efter någon timma. Slafsar i mig min sallad. Häromdagen räknade jag till 21 stycken oavslutade artiklar, de har säkert inte blivit nämnvärt färre sedan dess. Jag har deadline måndag morgon men är trygg i vetskapen om att jag inte hinner leverera mer än en bråkdel. Hela veckan har jag fått akutgrejer inslängda till mig, grejer som jag heller inte kan lägga på någon annan. Det är bara att gilla läget. Strax innan jag går hem sitter jag och lägger över bild och text i redigeringsprogrammet. Sånt pyssel gillar jag.
  5. Kommer hem och lägger mig på golvet. Varje gång jag sätter mig upp blir jag nedbrottad av Lilla H som gör lejonljud. Vi har det så mysigt. Jag proppar mig själv full med alvedon och Sambon lagar lite pasta. Lilla H somnar, jag somnar...
Och så morgon. Ikväll är det nytt försök för festen som inte blev av och mina föräldrar ska vara barnvakt. Jag går på alvedon och ser fram emot att stryka min klänning, ska passa på nu när Lilla H tar igen veckans uteblivna sömn. Skorna jag köpte igår ska jag lämna tillbaka. Jag har landat igen.

Inga kommentarer: