lördag 30 augusti 2008

Jag drömmer om en...

Det här med att jobba heltid och ha familj samt en och annan vän man vill träffa emellanåt, det gör att huset och dess innehåll hamnar långt ner på priolistan. Det känns i och för sig helt okej, känns sjukt att pumpa in så mycket pengar på materiella ting år och efter år. MEN. Jag drömmer ändå om att få till:
  1. tavelvägg. Kanske i rosa kontoret. Kanske på de vita väggarna i tv-rummet. Den nedan är fin men jag tror på en med ramar i olika färger. Non?

Bild hämtad från den här bloggen.
  1. ett mysigt rum till Lilla H. Potentialen finns, rummet i sig är jättefint med inbyggd sovalkov, lodrät spont och blankt, vitmålat trägolv. Men ett barnrum är det inte, alla leksaker finns på nedervåningen och i mitten av rummet står en stor dubbelsäng för nattgäster.
  2. finare hall. Vi sparade de köttrosa kakelplattorna de förra ägarna la in men i övrigt är både vägg- och takbeklädnad nya. Trots det är vi båda sugna på att göra om. Jag vill ha något skojigare och mer funktionellt. Kanske är det en antites.
  3. nya gardiner. De enda fönster där vi har gardiner kök och i vardagsrum och jag gillar ingen av dem. Det är svårt att få till det med gardiner. Är inte mycket för vepor samtidigt som det inte får bli för gulligt.
  4. mysig matta till vardagsrummet. Skönt med bart trägolv på sommaren men under de kalla månaderna vore det gott med något mjukt att borra ner tårna i. Funderade ett tag på en kohud men det vill jag inte ha nu. Har en orientalisk, knuten matta i musikdelen så kanske kan vi hitta nån liknande som fungerar.

2 kommentarer:

Stark och fri sa...

onödigt? Ja visst, men nu när hösten kommer börjar man att boa lite ändå. Angående gardiner, så älskar jag hissgardiner. Bara jag får tag i ett fint linnetyg till vettigt pris så ska jag sätta igång att sy.

En Lisa... sa...

Ja, hissgardiner är verkligen jättefint. Ska nog ha det i köket så småningom.