söndag 24 augusti 2008

Man mår som man förtjänar

Och jag måste gjort något bra. För trots en sjusärdeles förkylning, en fest som varade till klockan 04:30 och ett nattsömnssaldo på fem timmar mår jag fint!

  1. Min goda vän Sus som tog emot oss som nattgäster efter festen gav mig en tablettkarta med naturläkemedlet Colizin när hon hörde mitt kraxande imorse. Jag är inte den som som springer ned dörren till hälsokostbutiken men de här goda små sugtabletterna har varit riktigt bra under dagen. De innehåller zink och boveteextrakt och är bra för halsen.
  2. Innan vi vinkade hejhej till festen delade vi broderligt på ett rör svartvinbärsresorb, vätskeersättning. Resorb fungerar. Så är det bara. Har kört med det regelbundet sedan vår vän J, som är ambulanssjuksköterska och blivande läkare, lämnade kvar det hos oss för ett par år sedan och han borde ju veta.
  3. En annan favorit som också kommit till användning idag är Differin, ett acnemedel som jag fick av en kompis en gång. Jag stryker på ett tunt lager de dagar jag fått för lite sömn, druckit för mycket alkohol eller tagit lite stryk av diverse parfymerade solkrämer. Då kan min panna bli lite rödmosig med små plitor men Differin bara trollar bort dem. Outstanding.
  4. 4. Ett par Alvedon har det ju också blivit men mest för att dämpa förkylningen.
  5. Bästa medicinen var dock att vakna och tänka tillbaka på en fantastiskt rolig fest med goda rusdrycker, hämtsushi OCH pizza, goda tårtor, singstar, cigg på balkongen, massor av dans till Sambons eminenta spellista och ett gäng otroligt partysugna, barnlediga vänner. Att morgonen därpå få äta finfrukost med nybakta scones, att åka hem och kramas länge med Lilla H. Äta mammas goda kycklingrätt och sedan ligga och skrota framför Pettson och Findus, ja det är så underbart att medicinskåpet bågnar. I love my family!

Inga kommentarer: