onsdag 20 augusti 2008

En blondin bland hermelinerna

Är så toktrött att jag snor några frågor från senaste Mama under rubriken Hej kulturmamman! Jag är så oerhört lite kultur just nu så det här ska verkligen bli intressant. Jag kör bakifrån. Ja, alltså, bland frågorna.
  1. ...modeförebild. Sienna, Kate, Chloe...Nä, alla är trista. Madonna då? Hon håller väl stilen? Såg ni bilderna från hennes 50-årskalas? Fiiin outfit med lårhöga stövlar och så väldigt prydligt upptill. I like.
  2. ...kulturfylla. Kulturfylla? Vad betyder det? Att man blir full på kultur eller full i sällskap med kulturella typer? Kanske förra veckan när jag drack stora glas på liten pub tillsammans med några informatörer, museitjänstemän och schletna journalister.
  3. ...inköpta kulturprodukt. Tänk nu. Pannan i djupa veck. Jag köpte en ljudbok till min far i lördags, det får duga.
  4. ...dvd-film. Two days in Paris av och med Julie Delpy. Dålig tyckte Sambon (som älskade Before Sunrise). Okej, tyckte jag.
  5. ...lästa blogg. Blondinbella. Jo, det är sant. Idag började hon skolan igen.
Byter tillbaka till min gamla profilbild nu. Är så trött på att se mig själv stå där med ett glas vin. Titta på mig vad kul jag har, liksom. Usch. Trött jag blir.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Oj! Jag dricker öl på min. Och det kanske främst är till för mig; Du är inte alltid trött, sliten och grå yrkesarbetande 3 barnsmor! Ibland åker du utomlands och dricker öl på en uteservering och klockan 11 på förmiddagen. Ciggen sitter antagligen gjuten i handen under bordet! Ibland måste jag se att jag har ett annat liv...

En Lisa... sa...

Jo, men det var säkert så jag kände när jag la in den. Bilden är desutom tagen på Lilla Hs namngivningkalas och jag hade slutat amma kvällen innan. Så glad var jag ju! Och lite sentimental. Är bara lite allmänt trött på mig själv just nu. Kanske ska ta lite nya bilder alternativt ta bort den helt.