lördag 2 augusti 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Amanda.
20 frågor...Hur ska jag göra nu? Jo, tänk så här. Fyra gånger....just det - FEM - är lika med tjugo.

1) Vad åt du till frukost?

Fyra rostade mackor med ost och marmelad. Honungsmelon.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.

Senaste jag tog är från 26 mars så jag var tvungen att ta en ny, den blev suddig. Jag måste göra som Engla och Blondinbella och öva lite oftare.


3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?

Sambon (med texten Aye. Tolka fritt!)

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...

Silver.

5) När var du arg senast?

Ja… Det var ett tag sedan jag var arg utåt. Kanske är dags snart. Blev i och för sig arg på Lilla H häromdagen då han nöp mig svinhårt i ögonlocket.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?

Sjunga, kompisarna, svenskalektionerna.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?

Högstadiet. Så tråkigt och understimulerande.

8) Yoga eller löpning?

Båda. Men just nu inget.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?

Spaghetti, Sambons.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?

GP, DN Söndag, Family Living, brittiska Elle, Ordfront, MAMA, ICA Kuriren (jo, det är sant!) på papper. Aftonbladet, DN, The Sun, Daily Mail, The Guardian och The Observer online.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.

Alltså, jag gillar Jack Frost i ”A Touch of Frost”. David Jason är en favorit och ännu bättre är han i ”Only Fools and Horses”.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.

Ingenting på senare år. Men det finns ett engelskt köpa-husprogram, ”Location, location, location”, som jag älskar och försöker hitta gamla repriser på på BBC Prime.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.

Jag är inte jätteavundsjuk på någon just nu, jag har inte riktigt tid. Men det är klart att jag emellanåt sneglar på dem med supervälordnad, väl tilltagen ekonomi, en mormor runt hörnet eller ett superkreativt, icke-tidskrävande jobb.

14) Din bästa revansch?

Jag är inte typen som drömmer om revansch; ser till att aldrig hamna i underläge.
Försöker tänka på någon story… Kanske att jag var så otroligt spinkig som liten tjej att en jämnårig tjej i badhuset sa: ”Inte för att vara taskig, men om jag vore så smal som du skulle jag nog inte vilja visa mig i baddräkt.” Som vuxen är jag mer fin-smal än spinkig och väger 52 kg och senast jag såg den tjejen, i våras, var hon typiskt medelåldersplufsig.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?

Jag har inga skräckexempel att bjuda på, har kanske haft tur (eller så är jag j-ligt lät att jobba med) men generellt kan jag säga att jag trivts något bättre med kvinnliga chefer.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?

Jag är ingen äventyrerska och skulle inte få för mig att testa insekter eller nåt annat dumt på resande fot.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?

Vet inte. Hmmm… Robbie Williams kanske. Han är snygg och verkar rolig och lätt galen.

18) Kaffe eller te?

Båda i små doser.

19) Hur ofta är du på IKEA?

Allt mer sällan.

20) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...

En lägenhet i London.


Jag utmanar alla som vill, men särskilt systrarna Verldens gang, Tudorienne och Ninne.