torsdag 11 december 2008

Wish us luck!

Sitter och planerar inför julens resa till England. Det är inte bara en dans på spisrosor. Packningen är bara den ett kapitel för sig. Vi blir ett resandesällskap inklusive...
  1. En styck handikappad.
  2. En styck handikappad med gips. Fick idag ännu ett motstridigt besked om huruvida man kan flyga med gips eller ej. Senaste budet är att jag måste såga upp det, men inte bryta upp det.
  3. En tvååring med en förkärlek för att springa iväg.
  4. En vagn plus en bilstol.
  5. Normal packning plus julklappar.
Tur att Sambon vet att hugga i.

6 kommentarer:

Agnes sa...

Okej, jag är lite trött för klockan är halv sex och jag har inte lagt mig, men varför är det problematiskt att flyga med gips?

Agnes sa...

Om du skulle gömma en kniv eller typ... granat kanske?

Stark och fri sa...

Oh, vilken resa! Jag vet att mitt gips var sågat när jag flög, men det kanske snarare var för att skadan var nygjord med risk för att det skulle svullna upp? Nä, kommer inte ihåg. Måste du lägga dig under vinkelslipen nu då? huva

Mitt varmaste LYCKA TILL!

Tudorienne sa...

Varför inte lite strul
så här innan jul?

Du pimpar gipset med rikligt med glitter va?

En Lisa... sa...

Att flyga med gips kan medföra två problem:
1) Säkerhetskontrollen släpper inte ombord mig om mina inopererade skruvar piper och jag inte kan visa upp mitt ärr (jag har ju gips)
2) Flygbolaget vill att jag sågar upp gipset så att det finns utrymme för benet att svullna under flygningen.

Sedan tidigare har jag kollat med flygbolag att det är ok med gipset UTAN sågning.
Nu har jag även kollat med säkerhetskontrollen och de har sagt ok.
Det var snubben på sjukhuset igår som strulade till det för mig genom att hävda att jag var tvungen att komma dit och såga.

Men säker kan man inte vara, det kan ändra sig. och det säger jag inte för att jag är en paranoid pessimist, utan för att jag har arbetat både i incheckning på flygplats och som informationsansvarig på flygbolag...

Amanda sa...

Å herrejisses

Visualisera på reeeean, reeeeean