söndag 28 december 2008

Row busters

Pa sjalva hemfardsdagen hittar jag denna lista i ett av svarmors magasin. Om hur man undviker brak och hetsiga diskussioner under julhelgen... A bit late in the day...
  1. Steer clear: if a certain family member always gets your back up, limit the time you spend in their company. Vart sovrum med tv:n har varit vart sanctuary sena kvallar och tidiga morgnar med Lilla H.
  2. Exercise: a brisk walk at times of tension can do wonders for your mood. Den dagliga trippen till lekparken har raddat bade Sambon och Lilla Hs humor. Till och med jag har hoppat runt kvarteret for "a nip of fresh air".

    Helt utanfor protokollet maste jag bara aterge en charmig kommentar fran ett av barnen pa lekplatsen nar han sag Lilla H:s vinteroverall. "That's a really nice tracksuit, that is." Det har inte varit mer an nagra ynka grader medan vi varit har men barnen springer glatt omkring med endast leggings och en fleece.
  3. Don't hold grudges: Remember christmas can be stressful for everyone. Jo, apselut, jag ar ingen oresonlig donna. Tvartom ar jag artig och hjalpsam. Star pa ett ben och diskar tills jag blir sned i ryggen, konverserar svarmor med prat om Lilla H och vad som star i tidningen. Det ar for Sambons skulle jag tycker det ska bli riktigt skont att komma hem. Det ar jobbigt att ha aldersstigna foraldrar som man inte kan traffa sa ofta.
  4. Limit your alcohol intake. It loosens tongues and increases the risk of a row. Den dar dagliga skvatten sherry/Bailey's och vinet till maten har tvartom varit raddningen. Da flyger tokigheterna forbi lite lattare.
  5. Don't force people to do things they don't want to do. Ja, den har punkten skulle nog alla narvarande ha asikter om. Hur ska man komma runt den?

Inga kommentarer: