måndag 29 december 2008

Det kanske var tur..

... att jag inte "hann" shoppa lika mycket som jag hade önskat där i England. Varje år lyckas jag förtränga att dec/januari är en dyr månad pga ansamlingen räkningar. Under december ligger de lågt, de där räkningsutskickarna så att vi alla ska känna oss rika och shoppa julklappar för tiotusentals kronor men det kommer surt efter. Konspirationsteoretiker någon?

Har just suttit med den lilla dosan en stund. I topp hamnade:

På första plats med 5 000 kronor: Huslån/amortering.

På andra plats med 2 400 kronor: En pall pellets (det vi eldar med, går åt en del nu när tempen håller sig under nollan)

På tredje plats med 2 258 kronor: X kommun för vatten, avlopp, sophämtning.

På fjärde plats med 1 871 kronor: Plusenergi. El och sånt.

På femte plats med 1 206 kronor: CSN. Vad f-n man nu fått för dom pengarna...

Nu ska jag slå in julklapparna till min sida av släkten. Tack och lov är de redan betalda!

Inga kommentarer: