söndag 21 december 2008

The odd ones I like

Imorgon svinotta åker vi. Det blir nog bra, trots allt. Ser såklart fram emot ett schysst tv-utbud, att krama svärisarna och att få visa upp Lilla H för alla som orkar se och höra. Sedan finns det de där lite udda bitarna jag också gillar.
  1. Åka privattaxi. Alltså, det låter ju lyxigt men i själva verket är det nån grannes kompis som har en liten taxifirma som kommer och hämtar oss på flygplatsen. Men jag gillar det, en liten kufig engelsman som står där med en hemtextad skylt. Bilen är av något anonymt märke typ Vauxhall (engelsmän har så dålig bilsmak) och så bösas alla väskor in i det alldeles för trånga bagageutrymmet. Bonusen är såklart själva bilresan då jag får utlopp för allt mitt vardagsfluktande. Jag räknar med en resa bland gaudy juldekorationer. Nice!
  2. Få Daily Mail varje morgon. Mina svärisar läser Daily Mail, en reaktionär skvallerblaska som har en inte oäven hemsida. Jag nästan sliter den ur händerna på svärfar och verkligen gottar mig åt alla overpriced shopping tips och blekfeta engelskor med plattångat hår som fått make overs så här inför julfesterna.
  3. Jag ger inte så mycket för engelsk julmat även om den är mycket godare än sitt rykte. Christmas pudding hoppar jag till exempel helt över. Men godiset! Släng knäcken i väggen - köpegodis är mycket godare och på jul ska det vara Cadbury's Roses.
  4. Och så ska vi åka till ASDA och botanisera bland skräp och - faktiskt - en hel del fint till helt otroliga priser.
  5. Heltäckningsmattor känns helt rätt i juletid. Det är ju på golvet man vill sitta när man öppnar julklappar och då värmer en heltäckningsmatta störtskönt om den urinvägsinfektionskänsliga rumpan.

Inga kommentarer: