lördag 18 oktober 2008

Sänk ambitionsnivån!

Det har jag fått höra fler än en gång av nån tråkig chef som går i försvarstal när man frågar hur man i rimlighetens namn ska hinna med ännu fler arbetsuppgifter. Sänk ambitionsnivån! I hate it! Ska jag börja stava fel eller?
På hemmaplan går det oftast lättare.

Fredag kväll: I morgon kommer mamma, pappa, bror och ny flickvän på eftermiddagsfika. Då ska jag äntligen ta på mig förklädet igen och baka något gott. Med banan! Jag har bananer i frysen som höll på att bli lite för bruna och så hade jag läst det där med att lägga dom i frysen. Så zzzmaaart, DET ska jag göra imorgon. Sambon: I want something with chocolate. Jag: No problemas! Jag är nämligen tjejen som fixar att svänga ihop en kaka med BÅDE banan och choklad. Tänk Pernilla Wahlgren fast med ljusare hår.
Lördag morgon: Letar recept på nätet. Hittar ett amerikanskt jag impas av. Nämen guuuud vad klockan är mycket redan. Klockan ett ska vi ju vara på barnkalas. Oh shit, glömde ta ut bananerna ur frysen, could you go up to the village and get som eggs and some cream and some bananas, pleazzze. Now!
Lördag klockan 11:47. Nämen alltså, hur ska det här gå? Sambon är fortfarande inte tillbaka och jag måste ju byta om och det är 35 minuters gräddningstid och... Jag satsar på en morotskakemix jag har i skåpet istället.
Lördag klockan 11:52 Men ojdå, den har ju ännu längre gräddningstid och nu måste jag verkligen byta om... Men det vore ju kul med något hembakt. Cocostoppar, havreflarn, kolakakor?
Lördag klockan 15:35 Välkomna! Ta för er (av cookies alternativt jordnötskakor från Willys)

3 kommentarer:

Marie sa...

Haha, här finns en som känner igen sig... Skönt att höra någon mer som satsar på köpt och verkligen måste byta om i sista sekund (för mig är det varje gång vi ska någonstans)

Scott sa...

Jag byter alltid om i sista stund. Gör inte alla det?

Anonym sa...

Hahaha! Jag är stolt över dig!
/Carin