torsdag 30 oktober 2008

Det gick som ett sus genom salongen...

  1. Igår var jag på Mary Poppins-musikal på Operan och njöt ohämmat av två och en halvtimmas färgglad verklighetsflykt. Så mysigt, kompetent och brittiskt. Scenografin var helt enorm. Allra bäst var när de släppte ner tyglöv i höstfärger från taket. Då vände jag ansiktet mot skyn som ett mycket litet barn som försöker fånga snöflingor med tungan.
    Är inte så mycket för musikal annars (blir avundsjuk och vill vara med själv, nämligen) men nåt har hänt. Äldre, tristare, klokare? Jag vet inte, but I like it.
  2. Borde unna mig lite mer förströelse av den typen. Hur länge sedan var det inte jag var på bio till exempel? Jo, det kan jag berätta, det var på min fölse i februari. Då såg vi This is England.
  3. En snabb blick på dagens repertoar och jag hittar flera stycken jag skulle vilja se. Mamma Mia såklart.
  4. Och Mamma Mia Sing-a-Long. Och Mamma Mia barnvagnsbio, men Lilla H är för stor.
  5. Väljer istället Låt den rätte komma in. Jag fullkomligt avgudar den boken men tror att filmen kommer skrämma skiten ur mig. Jag är nämligen väldigt lättskrämd och vågar väldigt sällan läsa läskigheter. Men snart har jag fattat tillräckligt mod för att läsa Amandas bok som får så fina recensioner.
Oskar i filmen Låt den rätte komma in, baserad på boken med samma namn av John Ajide Lindqvist.

Inga kommentarer: