torsdag 9 oktober 2008

En dag i Götlaborrrg


  1. Fint väder. Idag igen! Utsikten från mitt jobbfönster går inte av för hackor en sådan här dag. Ostindiefararen ligger inte i hemmahamn just nu men annars är det henne, vågorna och de cirklande måsarna som står för fägringen. Regniga dagar piskar havsvinden in gråa massor upp i älven. Och det händer inte alltför sällan...
  2. Ut på lunchen, men bara till Greken på hörnet för en laxsallad att ta med. (Nej, nu rodnar jag något. Kycklingsallad var det ju, jag ville bara försöka få in lite fisk.)
  3. Har telefonkontakt med ställen som Göteborgstryckeriet under eftermiddagen.
  4. Efter jobbet åker jag och storhandlar på Willys. Det är jag och de andra göteborgsmorsorna i våra stuprör, höga stövlar och kavajer bland lågpriskäket.
  5. Baxar in allt i bilen och kör in till centrum för att hitta en parkering. Som vanligt pågår dock tusen vägbyggen i stan som gör att jag får göra minst fem u-svängar innan jag äntligen är framme. Kvällsfika på stan med några goda väninnor. Ett fint avslut i ett görgött Göttlaborg!

Inga kommentarer: