söndag 12 oktober 2008

Fredag: On the road again

Fredag morgon, klockan är sex och jag packar lite halvdant genom att slänga fram lite paltor på sängen. Vi ska till barndomsstaden över helgen och som vanligt när vi ska dit har jag svårt att engagera mig i packningen. Det gör ju liksom ingenting om man glömmer nåt, allt finns att låna. Nu i helgen:
  1. Mamma, säng till Lilla H? - Jag köpte ju en sist han var här, det kan vara bra att ha.
  2. Mamma, vi hade tänkt springa några kilometer, men jag hittade inte mina joggingskor hemma...
  3. Mamma, kan jag låna din röda angoracardigan? -Javisst, den blir du jättefin i!
  4. Och kanske några stora örhängen att ha till? -Du kan kolla vad din syster lämnade kvar sist hon var här...
  5. Nu hittar jag ingen ren pyjamas till Lilla H. -Men då slänger vi in den andra i tvätten, den är torr om en en dryg timma.

Inga kommentarer: