måndag 23 juni 2008

Sko skinn flick och andra fina fynd


  1. Ovanstående sko (till flickor enligt butiken själva) ska bli Lilla Hs första dagisskor. Då har han nog vuxit ur sina Kavat. Fina, eh? Men vad är det för fel på folk? Kan inte killar ha rött? Kan de inte bara skriva Sko Skinn Baby? Ah well, ni vet ju mina åsikter i detta ämne så tänker inte rabbla munnen ur led igen.
  2. På samma butik (ja, om ni inte redan gissat så stavas den Le Point Chaussure, dvs Skopunkten) fyndade jag ett par jättefina pumps med rundad tå, bred, hög klack och en rosett i bak till mig själv.
  3. Sedan fortsatte jag min fyndiga dag och handlade på Willys vilket är mitt nya stamlokus. Känner mig så löjligt nöjd när jag handlar där men kommer antagligen tröttna efter några veckor och återgå till ICA. Det är svårt att lära gamla hundar sitta. Kom ut med tre brakfulla papperspåsar och ett multipack Lambi toalettpapper (något som Sambon hade tyckt varit extremely embarrasing - people will know that we poo...) och var etttusentrehundra pix fattigare men kände mig rik.
  4. Sedan kom jag hem till mitt lönebesked och insåg att jag faktiskt är lite rik, för allt är ju relativt och som av en händelse hade jag fått mejl från H&M och så, vips, hade jag shoppat hem en oversized t-shirt med trompe l'oeil-tryck i form av kråsblus. Och en blus och ett par brax. Svarta för omväxlings skull, gnägggnägg.
  5. Vart ska kvällen sluta? The heat is definitely on. Kanske ropar jag hem en Sulky till Lilla H? Eller så gottar jag mig åt Reima Tec-overallen jag fyndade på Tradera igårkväll.

Inga kommentarer: