måndag 2 juni 2008

Litteratur-schizofreni


Alldeles nyligen har jag frångått min regel om att inte läsa för många alster på en och samma gång.
  1. Allmänbildningen. Gårdagens DN. Hinner kanske sista delen ikväll.
  2. Önsketänkandet. Wannabe a writer av Jane Wenham Jones. Riktigt underhållande och informativ.
  3. Tidsfördrivet. Fyren av PD James på ljudbok i bilen. Den jag är mest involverad i för tillfället.
  4. Arbetsnarkomanen. Bra publicitet! av Gunilla Ström, Erik Lundbom och Göran Lind. Gillar den här, har ju inte så mycket PR med mig i bagaget och det är bra att kunna.
  5. Sömnpillret. Du visste aldrig att jag fanns av Maggie O'Farrell. Det här är min riktiga bok, den som är tänkt att vara min nattygsbordskompis. Men jag kommer inte in i den och det är väl därför denna schizofrena situation uppstått. Istället för att lägga ned den energi som krävs för att få en "riktig" läsupplevelse hoppar jag runt från säng till säng som en annan bokhora. (Kolla in den sajten förresten, en ny upptäckt för mig - himlans bra!)

Inga kommentarer: