lördag 22 november 2008

Parkera mig next to Parky

Sambon brukar ju säga att jag är till hälften engelsk men nuförtiden känns det verkligen inte så, har aldrig tid att tänka på "mitt andra hemland". Men nu har jag just sett en dubbelepisod av Parky och började genast längta dit. Visst finns det en del jag retar mig på men jag gillar ändå...

  1. Mataffärerna. Det är en myt att engelsmän äter dåligt. Deras supermarkets har ett otroligt sortiment och är mycket fräschare än svenska.
  2. Vädret. Det är även en myt att det regnar hela tiden. Jämfört med Västkusten är i alla fall London rena öknen. Och så är det varmt långt in i oktober.
  3. Dinner parties. Det är något med engelska dinner parties, de känns alltid lite lyxigare på något sätt. Tror det har med snacksen att göra.
  4. Jul. I England firas jul mer som en fest med champagne (eller bubbelvin) och lite flärd en svettiga glöggkalas i hemstickat. Dessutom är det roligare att julhandla där.
  5. Shopping överhuvudtaget. Det är klart att London är vida överlägset det Sverige kan erbjuda men även på andra ställen tycker jag det är bättre. Men kanske är det för att det är annorlunda helt enkelt?

Inga kommentarer: